Het opzetten van een goede Google Ads campagne

Consumenten worden tegenwoordig plat gegooid met reclames zowel offline als online. Wil je een filmpje op Youtube bekijken? Dan komt er eerst een reclamefilmpje die je (hopelijk) kan doorspoelen. Ook op de meeste applicaties worden er promotie uitingen weergeven en als je iets op zoekt op Google dan ontkom je er ook niet meer aan. Maar hoe zorg je ervoor als bedrijf dat jouw advertentie opvalt tussen al die andere advertenties op het internet?

Welke onderdelen zijn belangrijk?

Voordat Google besluit jouw advertentie te weergeven, moet je advertentie voldoen aan hun kwaliteitsscores. Google houdt deze scores eigenlijk geheim maar gelukkig voor ons zijn er 4 onderdelen uitgelekt namelijk:

  • Eerdere prestaties van de Google Ads-account
  • Relevantie landingspagina
  • Relevantie keywords
  • En de klikfrequentie

Zorgt de advertentie die is opgezet voor de bovenstaande onderdelen en is het relevant voor bezoekers die op de website komen. En hebben je vorige advertenties goed gepresteerd? Dan zal Google je hiervoor belonen.

Gebruik van koppen

Om ervoor te zorgen dat de campagne zo effectief mogelijk is zal er gebruik gemaakt moeten worden van duidelijke koppen. Dit is namelijk het eerste wat consumenten lezen als ze je advertentie zien. Wat wil je de klant aanbieden met jouw product of dienst? Lost het een probleem op of vervult heet een latente behoefte? De kop van de advertentie moet als het ware een echte call-to-action zijn.

Korting en getallen

Uit een onderzoek is naar voren gekomen dat consumenten eerder klikken op een advertentie als er korting gegeven wordt of als er getallen gebruikt worden. Neem deze factoren dan ook zeker mee in jouw advertentie.

Testen van de advertentie

Voordat de advertentie live komt te staan is het belangrijk dat er een A/B-test is uitgevoerd. Bij het A/B-testen test je al het ware twee versies van de advertentie. Twijfel je nog over het maken van een advertentie online? Schakel dan een Google ads expert in en zorg ervoor dat al jouw ads nieuwe leads genereren.